Overslaan naar content

Online CRO marketeer

  • Hybride
    • Soesterberg, Utrecht, Nederland
  • € 4.500 - € 5.500 per maand
  • Kantoor

Functieomschrijving

Ben jij analytisch sterk, digitaal gedreven en krijg je energie van het optimaliseren van websites en klantreizen? Weet jij hoe je met data, UX en conversie-optimalisatie het verschil maakt? Dan zoeken we jou als Online CRO Marketeer bij NKC! Jij zorgt ervoor dat onze digitale platformen optimaal aansluiten op de behoeften van bestaande en nieuwe camperaars. 

Jouw rol 
In deze functie ben jij verantwoordelijk voor de doorontwikkeling en optimalisatie van de digitale platformen van NKC. Je combineert strategisch inzicht met operationele daadkracht: van het aansturen van ons externe development bureau tot het uitvoeren van A/B-testen en het verbeteren van de gebruikerservaring. 

Jij bent de verbindende schakel tussen de business, techniek en marketing. Met data, experimenten en een scherpe blik op de klantreis zorg jij voor een digitale ervaring die werkt – én bijdraagt aan het werven van leden en de verkoop van camperreizen, routes en verzekeringen.

Wat ga je doen? 
Aansturen van het externe development bureau 

  • Ophalen en prioriteren van wensen bij interne stakeholders en vertalen naar een duidelijke backlog en roadmap. 

  • Coördineren van de samenwerking met het externe bureau dat in sprints werkt. 

  • Afstemmen van roadmap en planning met de Lead Digital en productmarketeers. 

  • Vertalen van businessdoelen naar concrete digitale oplossingen en verbeteringen. 

Conversie-optimalisatie (CRO) & UX 

  • Analyseren van klantgedrag en performance data om verbeterpunten te identificeren. 

  • Opzetten van hypotheses, A/B-testen en experimenten. 

  • Verbeteren van UX en UI op basis van inzichten uit data en klantreizen. 

  • Delen van resultaten en learnings met het digitale team. 

Platformontwikkeling & Analyse 

  • Zorgen dat nkc.nl en andere platformen gebruiksvriendelijk, toegankelijk en conversiegericht blijven. 

  • Ontwikkelen van dashboards en rapportages om prestaties te monitoren. 

  • Adviseren over nieuwe ontwikkelingen, trends en innovaties binnen CRO en digitale platformontwikkeling. 

Met wie werk je samen? 
Je maakt deel uit van het Digital Marketing team, samen met de Campagne Marketeer, Marketing Automation Specialist en de Lead Digital. Daarnaast werk je nauw samen met productmarketeers, merk & communicatie en externe ontwikkelpartners. Jij bent de verbindende schakel tussen strategie, techniek en uitvoering.
 

Vereisten

  • HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur in marketing, communicatie of digitale media.3–5 jaar ervaring met CRO, UX of digitale platformontwikkeling. 

  • Ervaring met het aansturen van (externe) ontwikkelteams in een agile/scrum-omgeving. 

  • Kennis van A/B-testen, webanalytics en usability-methodieken. 

  • Analytisch sterk, resultaatgericht en in staat om complexe wensen te vertalen naar concrete verbeteringen. 

  • Affiniteit met klantreizen, service design en digitale innovatie. 

  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.

Jij bent… 

  • Analytisch en nieuwsgierig: je wilt begrijpen waarom iets werkt – of niet. 

  • Communicatief sterk: je weet collega’s en partners mee te krijgen in verbeteringen. 

  • Planmatig en gestructureerd: je houdt overzicht in meerdere projecten tegelijk. 

  • Klantgericht en resultaat gedreven: je werkt altijd met de gebruiker in gedachten. 

Wat bieden wij? 

  • Een goed salaris (tussen de € 4.500,- en € 5.500,- bij een fulltime dienstverband afhankelijk van leeftijd en ervaring) en uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden (o.a. een uitstekende pensioenregeling, bijdrage aan je ziektekostenverzekering, borrels, wandelingen in het bos achter kantoor en een heleboel gepassioneerde collega's)   

  • 29 vakantiedagen bij een fulltime dienstverband   

  • Een voordelige fietsregeling via Lease a Bike! 

  • Een jaarcontract voor 32 – 40 uur in de week 

  • Je krijgt een laptop van de zaak en uiteraard alle benodigdheden om je thuiswerkplek goed in te kunnen richten (op kantoor werken is ook erg gezellig hoor😉)   

  • Veel ruimte om jezelf te blijven ontwikkelen en een ruim opleidingsbudget   

  • Camperervaring opdoen in de NKC-camper   

  • Dagelijks vers fruit en heerlijke bonenkoffie, kopje (kruiden)thee kan natuurlijk ook   

  • Elke middag de mogelijkheid om een frisse neus te halen in het naastgelegen bos   

Over NKC 

NKC is de community voor & door camperaars, met ruim 65.000 leden. We helpen mensen hun camperdromen waar te maken met advies, camperplekken, reizen, verzekeringen en routes. Verbondenheid, behulpzaamheid en avontuur staan bij ons centraal—zowel voor onze leden als voor onze medewerkers. Werken bij NKC betekent bijdragen aan de vrijheid van camperaars én die van jezelf!    

Enthousiast? 

Wil jij impact maken door de digitale marketing van NKC naar een hoger niveau te tillen en zo meer camperaars te inspireren voor de producten en diensten van NKC? Dan maken wij graag kennis met jou. Reageer snel op deze vacature en stuur ons je CV en een korte motivatie. Voor meer informatie over de vacature kan je contact opnemen met Evi Vos via 06-41619657 of Marjanne Huisjes via 06-46022131 of mail naar [email protected]  

of

Apply with Indeed onbeschikbaar