Overslaan naar content

HR-coördinator vrijwilligerszaken

  • Hybride
    • Soesterberg, Utrecht, Nederland
  • € 2.900 - € 3.500 per maand
  • Kantoor

Functieomschrijving

Ben jij een HR-professional en vind je het leuk om te organiseren, te verbinden en een essentiële rol te spelen in een dynamische organisatie? Dan is deze functie bij NKC iets voor jou! 

Als HR-Coördinator Vrijwilligerszaken bij NKC speel je een cruciale rol in het ontwikkelen, uitvoeren en verbeteren van ons vrijwilligersbeleid. Je zorgt ervoor dat vrijwilligers zich gewaardeerd voelen, goed worden begeleid en optimaal kunnen bijdragen aan onze organisatie. Met jouw HR-expertise creëer je een gestructureerde en professionele aanpak voor het aantrekken, ontwikkelen en behouden van vrijwilligers. Dit doe je doorgevraagd en ongevraagd advies te geven. Daarnaast ben je de verbindende factor tussen vrijwilligers en medewerkers van NKC, waardoor samenwerking soepel verloopt en iedereen zich betrokken voelt. 

Met wie werk je samen? 

NKC heeft een grote en diverse groep vrijwilligers die bijdraagt aan verschillende onderdelen van de organisatie. Je kan denken aan de volgende vrijwilliger functies: reisbegeleiders, evenementenvrijwilligers, ledenraad en redactievrijwilligers. Als HR-Coördinator Vrijwilligerszaken zorg jij ervoor dat alles achter de schermen goed geregeld is. 

Jij hebt een overkoepelende HR-rol waarbij je de kantoorcoördinatoren adviseert en ervoor zorgt dat zij over de juiste middelen en informatie beschikken om hun vrijwilligers goed te begeleiden. Ook ben je verantwoordelijk voor de administratieve processen, zoals contracten, mutaties en het organiseren van werving, selectie en onboarding van vrijwilligers.  

Wat ga je doen? 

✔ Vrijwilligers werven, selecteren en onboarden, waarbij je oog hebt voor talent en diversiteit. 
✔ Begeleiden en ondersteunen van vrijwilligers, zodat zij zich betrokken en gemotiveerd voelen. 
✔ Trainingen en ontwikkelprogramma’s coördineren, zodat vrijwilligers hun rol goed kunnen uitvoeren. 
✔ Vrijwilligersbeleid ontwikkelen en implementeren, met aandacht voor HR-processen zoals evaluatie, feedback en behoud. 
✔ Adviseren over vrijwilligersmanagement binnen de organisatie en bijdragen aan een toekomstbestendige vrijwilligersstrategie. 
✔ Administratieve processen stroomlijnen, zoals contracten, mutaties en rapportages. 

Je wordt onderdeel van de afdeling Business Control en werkt binnen het HR-team. Dit team valt onder de HR-adviseur en bestaat verder uit een HR-coördinator en een office assistent. Samen zorgen jullie ervoor dat zowel medewerkers als vrijwilligers zich optimaal kunnen ontwikkelen en bijdragen aan het succes van NKC. Je werkt nauw samen met collega’s binnen HR en andere afdelingen om een sterk en toekomstgericht vrijwilligersbeleid te realiseren. 

Vereisten

  • Je hebt een MBO of HBO werk- en denkniveau bij voorkeur in de richting van human resource management. 

  • Je hebt ervaring in een coördinerende rol, bij voorkeur in HR of een organisatie met vrijwilligers. 

  • Je bent een organisatietalent, motiverend en oplossingsgericht.   

  • Je bent een verbinder, empathisch en teamgericht.

Ben je enthousiast en voldoe je aan (bijna) alle eisen? Dan zien we jouw sollicitatie graag tegemoet! 

Wat bieden wij?  

  • Een goed salaris (tussen de € 2.900 en € 3.500 bij een fulltime dienstverband) en uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden (o.a. een uitstekende pensioenregeling, bijdrage aan je ziektekostenverzekering, borrels, wandelingen in het bos achter kantoor en een heleboel gepassioneerde collega's)  

  • 29 vakantiedagen bij een fulltime dienstverband  

  • Een open, informele, ondernemende verenigingscultuur. Je stropdas of je mantelpakje mag je thuislaten  

  • Een jaarcontract voor 24 – 36 uur in de week  

  • Je krijgt een laptop van de zaak en uiteraard alle benodigdheden om je thuiswerkplek goed in te kunnen richten (op kantoor werken is ook erg gezellig hoor😉)  

  • Veel ruimte om jezelf te blijven ontwikkelen en een ruim opleidingsbudget  

  • Camperervaring opdoen in de NKC-camper  

  • Dagelijks vers fruit en heerlijke bonenkoffie, kopje (kruiden)thee kan natuurlijk ook  

  • Elke middag de mogelijkheid om een frisse neus te halen in het naastgelegen bos  

 

Over ons  

NKC is de community voor & door camperaars, met ruim 65.000 leden. We helpen mensen hun camperdromen waar te maken met advies, camperplekken, reizen, verzekeringen en routes. Verbondenheid, behulpzaamheid en avontuur staan bij ons centraal—zowel voor onze leden als voor onze medewerkers. Werken bij NKC betekent bijdragen aan de vrijheid van camperaars én die van jezelf!

 

Ben jij de HR-coördinator vrijwilligerszaken die we zoeken? Solliciteer dan nu en word onderdeel van het enthousiaste team bij de NKC, partner in camperlife!   

 

Ben je enthousiast?  
Reageer dan snel op deze vacature en stuur ons je CV en een korte motivatie. Voor meer informatie over de vacature kan je contact opnemen met Evi Vos via 06-41619657 of Marjanne Huisjes via 06-46022131 of mail naar
werkenbij@nkc.nl.  

of